Přeskočit na obsah

Usilujete o SEO v Kladně? Stránky bez obsahu dnes nemají šanci na dobré umístění ve vyhledávačích – to je SEO pravdou takřka banální. Google dnes ale zachází ještě dál a od vašeho obsahu si troufá vyžadovat i takzvanou relevanci. To souvisí s neustálým vylepšováním vyhledávacího algoritmu, který dnes ve větší míře využívá umělou inteligenci.

Proto jej dnes neohromíte pouze tím, že se na vašich stránkách vyskytují odpovídající klíčová slova a že na ně vede pár kvalitních zpětných odkazů. Pojďme se podívat,co Googlu na vašich stránkách „chutná“ dnes.

 

Tradiční SEO faktory již nejsou všespásné 

Když se řekne SEO, řadě lidí okamžitě připadnou na mysl klasické „rankující“ faktory. Klíčová slova a jimi napumpovaný SEO copywriting. Technická optimalizace. Mobilní SEO. Zpětné odkazy. A tak dále a tak dále. Samozřejmě, to vše stále hraje nemalou roli při hodnocení vašich stránek Googlem. Již ale nejde o to jediné.

Vyhledávače nyní v daleko větší míře zohledňují (nebo se o to alespoň snaží) skutečný záměr uživatelů při vyhledávání. A stránky hodnotí na základě toho, nakolik tomuto záměru odpovídají.

A ne, pouhý výskyt těch správných klíčových slov přitom již není jediným měřítkem relevance obsahu.

 

Do budoucna čekejte mnohem „chytřejší“ nabídku výsledků 

Relevance, nebo chcete-li významnost či vhodnost, může mít celou řadu odstínů – slovo „svoboda“ může znamenat příjmení nebo koncept, a i v rámci tohoto konceptu může svoboda nabývat jiný význam pro vězně a jiný pro běžného člověka.

Prozatím, ať jste vězeň či kdokoliv jiný, vám bude Google na daný dotaz nabízet přibližně stejné výsledky. Do budoucna tomu ale tak být nemusí a můžete očekávat, že vaše výsledky budou více personalizované. Již nyní to jistě znáte například z reklam – odsouhlasíte cookies na dané stránce a posléze vás napříč internetem pronásledují související reklamní bannery. Jakousi obdobu personalizace výsledků již Google také nějakou dobu nabízí, jde ale o dobrovolnou funkci.

V souvislosti s personalizací výsledků vyhledávání tak vyvstává i otázka soukromí a ochrany osobních údajů, která ještě není uspokojivě vyřešena. A Google se tím leckde ocitl v hledáčku právníků.

 

Jak je relevance pojímána dnes? 

V současnosti se Google při vyhodnocování relevance výsledků zatím tolik neřídí vaší individualitou, zato ale zohledňuje například vaši lokalitu či čas, v němž vyhledáváte – ve všední dny se tak může stát, že bude v odpovědi na dotaz nabízet více komerční výsledky, o víkendech naopak výsledky spíše informativního, případně zábavného charakteru.

Co to znamená pro vás? Že jestliže chcete ve výsledcích vyhledávání uspět, musíte nabízet obsah mnohem rozmanitějšího charakteru. Jestliže prodáváte motorky, neměli byste se spokojit jen se stránkou vaší nabídky, ale založit třeba i motorkářský blog a vypiplaným SEO a tipy a triky pro milovníky jedné stopy.

Samozřejmě že klíčová slova nadále hrají velkou roli při tvorbě SEO obsahu. Vyhledávače se dnes ale mnohem více řídí i kontextem okolo nich. Někdy se tak kvalitní obsah, kde je dané klíčové slovo zmíněno jen letmo, může překvapivě umístit ve výsledcích hledání velmi vysoko.

Jestliže dnes chcete ve vyhledávačích uspět, bude váš obsah pokrývat všech pět fází zákaznické cesty. Těmi to fázemi jsou:

  • Rozpoznání problému či potřeby něčeho
  • Hledání informací o tomto „něčem“
  • Rozhodování se mezi alternativami
  • Rozhodnutí k nákupu
  • Chování po nákupu

Pokryjte kvalitním a přínosným obsahem všechny tyto kroky a stanete se miláčky vyhledávačů i návštěvníků!

Mykola Kulhánek