Přeskočit na obsah

Všimli jste si někdy, jak málo si lékaři pamatují? Modelová situace – po týdnu jdete na kontrolu ke svému praktickému lékaři, o němž máte důvod předpokládat, že vás zná. Vždyť k němu chodíte již řadu let. S překvapením zjišťujete, že lékař si jen matně vybavuje vaše jméno a při konverzaci s vámi nenápadně hledá ve svých materiálech, s čím jste vlastně před týdnem přišli a co vám naordinoval. Jak je něco takového možné, když uvážíme, že studium medicíny rozhodně nezvládne absolvovat někdo s mizernou pamětí? Odpověď je jednoduchá – množství pacientů a matoucí podobnost jejich diagnóz splývá v každodenní pracovní rutině v jedno a k chybám a přehmatům nedochází jen díky přesným záznamům. 

 Vyhodnocování informací ovládá nejlépe PC

V každém oboru platí, že pokud si něco nepamatuješ, máš si to zapsat. Protože dnes většina z nás musí zpracovávat větší množství informací, můžeme mluvit o štěstí, že dnes nezapisujeme, ale vkládáme do počítače. Ne že by výměna pera za klávesnici byla až taková výhra. Výhoda spočívá v tom, že počítač je víc než psací stroj a dobře nastavený software dokáže  z našich dat vyčíst mnohem víc, než by se mohlo zdát. 

Zjednodušeně řečeno – elektronické zpracování dat o vašich klientech či zákaznících vám při výběru těch správných programů prozradí něco, na co byste sami nepřišli. Četnost kontaktů, nejčastější přání a potřeby a mnoho dalších postřehů pomohou nasměrovat vaši pozornost tím správným proklientským směrem a zároveń otevřou prostor nejen pro zlepšení služeb v oblasti vašeho podnikání, ale také ke zvýšení zisku.

 To všechno nabízí softwarový systém CRM známý pod názvem řízení vztahů se zákazníky. Za dobu svého používání ušel  dlouhou cestu. Dnešní CRM jsou neuvěřitelně všestranné a kvůli silné konkurenci zůstaly relativně nízkonákladovou investicí pro podniky jakékoliv velikosti. Aplikací CRM existuje nepřeberné množství – od úzce specializovaných až po všeobecné, které kombinují více obchodních funkcí do jedné platformy – a  nalezení té správné může být složité. Při výběru se řiďte: 

  • snadností či složitostí použití
  • způsobem zpracování kontaktů
  • možnostmi přizpůsobení vašim požadavkům
  • výpovědní hodnotou a užitečností výstupů

Spojení dokonalosti a inteligence 

Pokud patříte k těm kreativním jedincům, kteří nevydrží bez práce, nemusíte se obávat, že vás nainstalování CRM připraví o nějaké oblíbené činnosti. Je to podobně jako s jazykovým překladačem – i když se vývojáři snaží, jimi vytvořené systémy jsou dokonalé, ale nejsou inteligentní. Alespoň ne v tom smyslu, jak jsme tento výraz zvyklí užívat u lidských bytostí. Po elektronické analýze dat přichází na řadu lidský prvek, který ví vždycky něco navíc a využije práci programů, aby jej ozdobil tou pomyslnou třešničkou na dortu. 

Jinak řečeno – CRM aplikace dělají vlastně otrockou ubíjející nudnou práci, aby tvůrčí pán lidstva nebyl brzděn v rozletu. Chápeme-li podnikání a práci s lidmi jako svého druhu umění, jde o velice důležitou pomoc. Symbióza člověka a stroje přináší plody již při instalaci – přizpůsobení programu konkrétnímu typu podnikání je záležitostí vývojářů, přičemž zákazník rozhoduje o všem důležitém, aby si s konečným produktem perfektně rozuměl. . 

Celou agendu v mobilu 

Aplikace CRM si můžete stáhnout do osobního počítače, ale klidně i do chytrého mobilu. Je to neuvěřitelné, ale i majitel většího podniku může takto prohlásit, že všechno své nosí s sebou (rozumí se v kapse). A velice důležitá informace na závěr – vybrané aplikace toho hodně zvládnou offline. 

Dovedete si v podnikání představit den bez užití elektronických záznamů? Pracujete raději na PC nebo s chytrým mobilem? 

Mykola Kulhánek