Přeskočit na obsah

Posoudit návratnost investic do různých forem online marketingu dokážeme většinou až poté, co je realizujeme. Způsob, jak ušetřit část financí, představuje registrace do katalogů. Zdarma si v nich můžete vytvořit základní firemní profil s nabídkou služeb a prezentace zboží. Jakmile zaznamenáte vyšší návštěvnost webu či e-shopu, zvažte přechod na placené varianty. Připravili jsme vám seznam virtuálních katalogů, kam se vám vyplatí zaevidovat a připojujeme i stručný popis vlivu této práce na pozici vašich www ve vyhledávačích z hlediska SEO.

Služby a registrace do katalogů zdarma

Sice existují stovky firemních online katalogů, jenže od doby, co se v síti přešlo na fulltextové vyhledání, už nepotřebujete zápis v každém z nich. Máte-li firmu, kde vás mohou zákazníci fyzicky navštívit nebo jste to vy, kdo dochází k nim, využijte základní registraci do tří nejpoužívanějších českých katalogů zdarma – Firmy.cz, Odkazy.seznam.cz a Najisto.centrum.cz. Podchytíte tak zájemce, kteří v těchto oborových katalozích hledají a současně získáte hodnotné zpětné odkazy na vaše webovky. Kvalitní externí linky, jak známo, zlepšují vaši pozici ve vyhledávačích, což zpětně stimuluje přirozenou návštěvnost vaší platformy. Čtvrtým místem, kde by se měly vaše služby určitě vyskytovat, je katalog Google Places. Vysloužíte si další vnější odkaz a vaše kamenná provozovna se navíc objeví na příslušné mapě Googlu.

Produkty a registrace do katalogů zdarma

Internetoví prodejci zboží by neměli chybět ve zbožových srovnávačích. Základní registrace vašeho sortimentu do těchto katalogů je stejně jako v případě firemních profilů většinou zdarma. Přímo v administraci vašeho e-shopu si aktivujete takzvaný XML feed, přes který se vaše výrobky objeví v důležitých katalozích. Později se ani nebudete muset zabývat aktualizací nabídky, protože se veškeré změny na vašich stránkách automaticky promítnou do prezentace v katalogu. K oslovení domácího publika považujte za ideální platformu Zboží.cz. Dejte si záležet také na zanesení produktů do katalogu Heureka.cz, odkud se vše překlopí ještě na SeznamZbozi.cz, NejlepšíCeny.cz a SrovnaníCen.cz. V neposlední řadě věnujte čas i registraci do Google for Retail, kde se denně pohybují miliony zákazníků.

Pomoc odborníků na registraci do katalogů

Zdarma se mohou zaevidovat do firemních a zbožových katalogů všichni z vás, kteří rozumí správě a administraci webových stránek. Kromě toho si předem najděte správná klíčová slova, která zakomponujete do stručných registračních popisů vaší nabídky. Pokud si na to netroufáte, poptejte specialisty na internetový marketing, kteří současně poskytují i optimalizaci webů. Tito profesionálové vám dokáží nejlépe poradit jak s výběrem a registrací do katalogů, tak s celkovým procesem SEO. Většinou si u nich můžete objednat audit nebo též analýzu webu. Podle výsledku vám pak sami navrhnou vhodné optimalizační úpravy včetně tvorby zpětných odkazů mimojiné i prostřednictvím registrace do katalogů zdarma nebo v placené podobě. Získáte tak strategický plán, který kombinuje prvky SEO a PPC kampaní přesně podle vašich potřeb.

Ať už zvládnete registraci do katalogů sami anebo zaměstnáte experty, v obou případech teď v ruce držíte srozumitelné vodítko. Zdarma si můžete opatřit minimálně pět žádoucích zpětných odkazů a oslovit úplně novou klientelu. Přejeme vám mnoho štěstí, až budete sestavovat propagační popisky a pro radu či pomoc nás kontaktujte přes komentáře. 

Mykola Kulhánek